Milyen masszőrt keres?

-

Csíra: kicsi, de erős energiabomba

2017-05-19

A házilag termesztett csírák ízletes energiabombák, tele vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Ráadásul még balkon vagy kert sem kell a csíráztatáshoz, csak egy kis napfényes hely. Reformboltban vásároljuk meg a magokat, mert a szabadföldiek gyakran vegyszerekkel kezeltek.  Ön tudja melyik csírával mit gyógyíthatunk?

Tavasszal életre kel a természet, a magokból új növény születik. A frissen kipattant csírák gazdagok enzimekben, vitaminokban és ásványi anyagokban. Ráadásul a szervezet számára könnyen hasznosíthatóak. Gyógyításra, megelőzésre és az egészséges élet fenntartásához is kiválóak. A csírák 25 %-kal több kalóriát tartalmaznak, mint például a hús, de nem kell félni, hogy pluszkilókat okoznak, mert nem tartalmaznak se zsírt, se hormont vagy antibiotikumat és 100 %-ban emészthetőek.

Lucernacsíra: Bőségesen tartalmaz A-, C-, B1-, B12-, D-, E-, és K vitamint, valamint vasat, foszfort, kalciumot, mangánt és káliumot. Erősíti az immunrendszert. Enyhe ízű, salátákba, levesekbe és szendvicsekhez kiváló.

Lencsíra: Értékes fehérjékkel, B-vitaminokkal és ballasztanyagokkal lát el minket. Erősíti az izmainkat és az idegeinket, energiával tölt fel. Enyhe ízű, salátákhoz, zöldségekhez, rakottasokhoz, tésztafogásokhoz javasolt.

Brokkolicsíra: A-, C- vitamin, kalcium és élelmi rostok találhatóak benne, valamint glükozinolátok, amelyek a rákos megbetegedések elleni küzdelemben kiváló segítőtársak. Fimoman fűszeres, zöldséges ételekhez és salátákhoz jól illik.

Napraforgó csíra: A fehérje, a vas és a szénhidrátok mellett telítetlen zsírsav is található benne. Segít a rákos, valamint a szív-és érrendszeri betegségek leküzdésében. Az  íze a dióéra és a napraforgómagéra emlékeztet. Salátákhoz és nyers ételekhez passzol.

Zsázsacsíra: A-, B-, és D-vitaminok, valamint értékes ásványianyagok tökéletes keverékét biztosítja számunkra. Salaktalanító hatású és serkenti az anyagcserét és a veseműködést. Csípős íze salátáknak  és szendvicseknek jó kiegészítője.

Csicseriborsó csíra: Fehérjéket és keményítőt tartalmaz. Segíti a bélműködést valamint A-, B-, és C vitaminnal látja el a szervezetet. Édeskés, de a negyedik naptól kezdve keserű lehet. Salátákhoz, egzotikus zöldségételekhez kitűnő.

Jó tanács! Ha nem tudjuk rörtön elfogyasztani az összes leszüretelt csírát, tegyük hűtőszekrénybe, így még 2-3 napig ropogós marad!

-LaM-