Milyen masszőrt keres?

-

Derékfájás éjjel-nappal

2017-12-11

A gerinc és az izületek folyamatos elhasználódását eleinte nem érzékeljük. Harmincöt év felett azonban sokaknál megjelennek az ebből adódó kellemetlenségek. Merev hát, bizonyos pontokon éles hasító fájdalom. Néha hetekre elmúlik, aztán elég egy rossz mozdulat, ismét erős fájdalmat okozva. Előfordulhat az is, hogy üléskor vagy tartós ácsorgásnál fokozódik a fájdalom és ez már ilyenkor az életminőségre is kihathat, hiszen már a nyugodt alvást is megzavarja.

A deréktáji fájdalomért nem egyetlen elváltozás tehető felelőssé. A csigolyák kopása, meszesedése, az ebből adódó apró kimozdulások, a porckorongok ellapulása, kiboltosulása, a hátizmok rövidülése együttesen okozzák a tüneteket. De  a mozgásszervi problémákon túl, számos más  betegséget is kísérhet deréktáji fájdalom, például a húgyhólyaggyulladást, az epekövet, a vesehomokot, a petefészekcisztát, hogy csak néhányat említsünk. Nem egyszerű a diagnózist felállítani, hiszen a fájdalmat sok minden okozhatja.

Hogyan előzzük meg a derékfájást, ha az mozgásszervi problémából ered?

  • Kíméljük a hátunkat!
  • Sok mindent végezhetünk ülve, de nem mindegy min, hogyan és meddig ülünk. Például az irodai magastámlás székeken érdemes kikisérletezni a legmegfelelőbb beállítást.
  • Sokaknak beválik a deréktámasztó párna irodai munka vagy vezetés közben is.
  • A térdeplőszék vagy a színes gumilabdán egyensúlyozás is bevett szokássá vált pédául monitor nézés közben.
  • Pihentető lehet néhány napközben elvégezhető tornagyakorlat is.
  • Nagyon fontos a hátunknak megfelelő kényelmes ágy és a matrac. Szánjunk időt a kiválasztásra.
  • Gyalogláshoz válasszunk olyan sportcipőt, aminek rezgéscsillapítós talpbetétje van. Jó hatásúak lehetnek a különböző guruló talpú cipők is.

A legfontosabb azonban a mozgás!

A gerinc és az izületek szempomtjából a kevésbé intenzív, túlzásoktól és túlterheléstől mentes, sportos életmód lenne az ideális. Kocogás, megfelelő futócipőben, biciklizés olyan magasra állított üléssel, hogy a pedál legalsó állásában a térd nyújtva legyen, kirándulás, torna, úszás.

Mi segít?

A gyógyítás alapja mindenképpen a gyógytorna, hiszen csodákra képes. Aki nem ismerte eddig a hazai gyógyfürdőket, ideje felfedezni azokat is!

A szakavatott masszázst is érdemes beiktatni havonta vagy hetetnte egyszer, ahol a gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító kenőcsök is bevethetők.

 

LaM

Welcome

Zsu

2018-12-16

Zsu

Laura

2018-12-14

Laura

Új képek

Lótusz Virág

2018-12-17

Lótusz Virág

Detti

2018-12-17

Detti

Laura

2018-12-16

Laura