Milyen masszőrt keres?

-

Folyékony kincseink

2018-07-30

Ahogy a mediterrán konyha elképzelhetetlen olivaolaj nélkül, a korszerű konyha napjainkban, már számos más étolaj nélkül is elképzelhetetlen.

Jót tesz az egészségünknek ha használjuk ezeket a növényi olajokat!

Az olivabogyóból sajtolt olaj már az ókorban is élelem volt. De feláldozták az isteneknek is, használták testápolónak és világítottak  vele, hogy csak néhányat említsünk. Bár évezredek teltek el azóta, mégsem veszített semmit sem a jelentőségéből. Hiszen napjainkban is az egészséges étrend és életmód fontos alkotóeleme.

Egyben gyógyít is, hiszen reumatikus panaszok esetén például igen hasznos lehet egy olivaolajos masszázs!

Amíg az olivaolajról sokat tudunk, a többi "étolajról" viszonylag keveset.

Pedig a jól ismert napraforgóolaj mellett számos, más értékes növényi olajat is használunk.

DIÓOLAJ

Világosbarna intenzív aromájú, a szívre, agyra és az idegrendszerre hat jótékonyan. Magas a jódtartalma, sok karotin, B-és E-vitamin van benne. Sütésre nem alkalmas, de salátákhoz, levesekhez, édességekhez kiváló. Hamar avasodik, ezért hűtóben tároljuk.

TÖKMAGOLAJ

A népigyógyászatból ismerjük már, prosztata problémákra jól hat. Sötétbarna esetleg zöldes színű. Salátákhoz, előételekhez használjuk, a benne lévő zsírsavak, vitaminok gyulladáscsökkentő hatásúak.

LENMAGOLAJ

Jótékonyan hat a bélműködésre, gyulladáscsökkentő, enyhíti az izomfájdalmakat. Jellegzetes, kicsit kesernyés az íze, ezért sokan nem szeretik. Salátákhoz javasolt. Könnyen romlik, ezért tároljuk hűtöben.

SZŐLŐMAGOLAJ

Szagtalan, lágy, világossárga olaj. Fogyaszása jót tesz a szívnek és az érrendszernek, antioxidánsokat tartalmaz ezért a rák megelőzésében is fontos szerepe lehet. Grill ételekhez, salátákhoz kitűnő.

SZÓJAOLAJ

Jótékonyan hat a koleszterinre. E-vitamint és fitoszterineket tartalmaz, valamint többszörösen telített esszenciális zsírsavakat. Ezek teszik értékessé. Grill húsokhoz, salátákhoz, ázsiai és más egzotikus ételekhez használjuk.

NAPRAFORGÓOLAJ

Közismert olajfajta, minden háztartásban megtalálható, naponta használjuk sütéshez és főzéshez egyaránt. Jellegzetes aranysárga színű. Magas a linolsav tartalma. E-vitaminban gazdag. Hatékony a szív- és érrendszeri problémák megelőzésében.

OLIVAOLAJ

Világossárga vagy zöld színű könnyen emészthető, rendkívül gazdag antioxidánsokban. A magas A-, D,- és E-vitamin tartalma segít megelőzni a szív,- és érrendszeri megbetegedéseket. Sütéshez, főzéshez,  fűszerolajok készítéséhez is ideális.

-LAM-

*******

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan együnk egészségesen

Nassolj egészségesen

Edd magad egészségesre

Egyél olcsón egészségeset