Milyen masszőrt keres?

-

Hogyan győzd le a lustaságod?

2017-04-13

Bár senki sem vitatja, hogy a mozgás, a sport nemcsak egészséges, de a kiegyensúlyozott , stresszmentes életnek is az egyik alapfeltétele, az elkerülésére mégis számtalan ürügyünk van. A valódi ok azonban általában a motiváció hiánya, pedig ez kulcsfontosságú mind a sport elkezdéséhez, mind a kitartó edzéshez.

Amikor szomorúan látjuk, hogy múlnak az évek, semmi sem marad ugyanaz és bár néha felülünk a kerékpárra, tekerünk pár kilométert, vagy veszünk egy fitneszbérletet, az eredmény sajnos mégis elmarad. A sport valahogy sosem lesz az életünk része. Pedig tudjuk, a rendszeres mozgás fokozza a vérkeringést, javítja a tüdőkapacitást, erősíti az immunrendszert, oldja a szorongást. De vajon miért nem tudjuk rászánni magunkat? Szakértők szerint  a siker titka abban rejlik, hogy először is megtaláljuk a nekünk tetsző, hozzánk leginkább illő mozgásformát. Hiszen nem vagyunk  egyformák. Van , aki a magányos erdei futásra esküszik, más pedig egy csoportos óra keretében érzi jól magát, hangos zenére mozogva.

Kell valami motiváció! Hogy csinosabbak legyünk! Vagy kell végre egy jó a társaság, akikkel együtt mozoghatunk. Vagy rájövünk, hogy már az egészségünk rovására megy a tunyaságunk és ez nem mehet így tovább. Mert  bizony  jönnek a szív, az izületi problémák...stb.

Fontos, hogy megértsük: szokásokat kell kialakítani, ami egyben életmódváltással is jár. Amikor már tudatosult bennünk, hogy miért is akarunk mozogni,  -egészség, önkép, társaság. stb-  határozzuk meg előre, hogy hetente hányszor és milyen napokon fogunk sportolni, mozogni. Ha az első 4-5 héten sikeresen túljutunk, akkor nyert ügyünk van.

Fontos a fokozatosság! Ne akarjunk első alkalommal maratoni futásra menni, vagy csúcsidőt úszni az uszodában!

-LaM-