Milyen masszőrt keres?

-

Mentőöv a léleknek

2017-05-30

Előfordul, hogy bármennyire is igyekszünk, semmi sem sikerül. Sorozatosak a kudarcok és a csalódások. Túl sok mindent csinálunk egyszerre. Döntsük el mi az, ami tényleg fontos!  Íme néhány apró trükk, amellyel változtathatunk ezen az állapoton.

Amikor nap mint nap túl sok stressz éri,  a teste szenved, gyengének, elcsigázottnak érezheti magát. Az egyetlen vágya az, hogy pihenhessen. Ilyenkor vegye számba és rangsorolja újra a teendőit! Gondolja végig, melyek voltak azok a feladatok az elmúlt két hétben, amik csak az idejét rabolták, feleslegesen idegesítették és bosszantották, állandó lelkiismeretfurdalást okozva, mégsem jutott velük semmire. Írja fel ezeket egy papírra, aztán húzza ki azokat, amelyeket később is el lehet végezni. Próbáljon ki egy új módszert: 25 percig dolgozzon egy feladaton, aztán tartson 5 pec szünetet. Minden negyedik egység után tartson egy 10 perces pihenőt, például sétáljon egyet.

 "Csak vagyok" -ezzel írható le leginkább az az állapot, amelybe akkor kerülünk, ha kizárólag sokáig csak a munkánknak élünk és visszafogunk minden egyebet, a szórakozást, lazítást, pihenést...stb. Ilyenkor felborul az egyensúly az életünkben. Vigyázzunk, mert nem működhetünk sokáig "robotpilóta" üzemmódban anélkül, hogy testünk , lelkünk ki ne készülne. Írjunk egy listát a vágyainkról, mi mindent szeretnénk csinálni: például úszni, sétálni a kutyával, vagy rétest sütni, kávézni a barátnővel..stb. Minden nap váltson valóra valamit a listából. Így egyetlen nap sem telik majd úgy el, hogy ne tett volna valamit önmagáért is.

-LaM-