Milyen masszőrt keres?

-

Mit egyen, hogy jobban legyen?

2017-06-19

Az egészségügyi problémák hátterében gyakran bizonyos tápanyagok hiánya áll. Lássuk, mennyi mindent nélkülöz a szervezetünk, ha nem kiegyensúlyozott a táplálkozásunk! Mit tegyünk például fáradtság, hajhullás és izomgörcs ellen?

Ha sokszor fáradt (Fe)

Rendszeresen levertnek érzi magát? Ennek egyik oka a vashiány lehet, ami a  fáradtság mellett vérszegénységet, az immunrendszer gyengülését, sápadtságot és hajhullást is okozhat. Napi szükséglet: 12-15 mg. Forrásai: vörös húsok, máj és egyéb belsőségek, zöld leveles zöldségek, gomba.

Ha hullik a haja (Zn)

Minden egyes fésülködésnél több tucat hajszál potyog a mosdókagylóba? Hajmosás után a lefolyóból nem győzi kiszedegetni a hajszálakat? Napi 100 szál haj kihullása még természetes jelenség. Ám ennél jelentősebb veszteség esetén érdemes orvoshoz fordulni. A hajhullásubknak ugyanis számos oka lehet. Gyakran cink hiány áll a háttérben, ami a bőr és a körmök állapotára is negatívan hat. Napi szükséglete: 10 mg. Forrásai: olajos magvak, hüvelyesek, vörös húsok, máj, tojás, teljes kiörlésű gabonák.

Ha gyakran vannak izomgörcsei (Ca)

A kalcium, amely az emberi szervezetben legnagyobb mennyiségben megtalálható ásványi anyag, nemcsak a csontok, a fogak és az idegrendszer egésségét védi, hanem az izom-összehúzódásra is hatással van. Napi szükséglet: 100 mg. Forrásai: tej és tejtermékek, olajos magvak, káposztafélék, brokkoli.

-LaM-

Welcome

Dia

2018-01-18

Dia

Gréta

2018-01-18

Gréta

Ibolya

2018-01-17

Ibolya

Tímea

2018-01-17

Tímea

Niki

2018-01-16

Niki

Léna

2018-01-16

Léna

Új képek

Ibolya

2018-01-19

Ibolya