Milyen masszőrt keres?

-

Tehetünk bármit a narancsbőr ellen?

2016-06-22

A legtöbb nő esküdt ellensége a narancsbőr és a cellulitisz. A kozmetikai ipar ki is használja ezt és ontja a sok drága és hatástalan cuccot. Egyiktől se várj csodát, különösen ne egy éjszaka alatt, de nem reménytelen az ügy!

Zavar, hogy a bőröd elvesztette rugalmasságát? Sok múlik a helyes életmódon, a mozgáson ugyanúgy, mint az egészséges táplálkozáson. A cellulit kifejezést  Nicole Ronsard táplálkozás szakértő vezette be a 60-as évek végén. A szó eredetét tekintve megegyezik a cellulitisz kifejezéssel, (cell=sejt, itis=betegség) azonban a köznyelvben teljesen átalakult, s a kettő továbbra sem összetévesztendő egymással. A cellulit tehát nem orvosi kifejezés, diagnózis. Röviden a fogalma: a narancsbőr vagy más néven a cellulit a kötőszövet (a bőr alatti zsírszövet) ödémája, vizenyője, melynek oka a sejtekben felhalmozódott sok toxikus anyag. A fogyókúra általában azért nem megoldás, mert a sejtekben rekedt anyag fő tömege nem zsír, hanem víz. (ennek ellenére a vízhajtókra sem reagál). A narancsbőr a felnőtt nők 90%-át érinti, szerencsére nagy részüket csak enyhébb formában. Elsősorban a csípőtájon és a combokon jelentkezik.

Miért alakul ki? Feltételezik, hogy a cellulit kialakulására nagyobb az esély, ha viszonylag kevés az izom és több a zsír. Ugyancsak elősegíti a kialakulását a sok ülés és a mozgásszegény életmód, illetve a fogyás-hízás gyakori váltakozása. A bőr állagának megváltozása nem csak esztétikai kérdés. Keletkezése mögött sokszor a szervezet hormonális egyensúlyának megbillenése, a helytelen táplálkozási szokások (sok hús, cukor, finomított ételek, adalékanyagok...stb)  nyirokkeringési zavar, öröklődés, kevés folyadék bevitel áll.

Óvatosan a diétákkal! Ha fogyni szeretnél, olyan diétát válassz, ami ugyan lassú, de biztos eredményt hoz. Így a bőrödnek is lesz ideje, hogy követni tudja a tested változását. A bőr nem tudja gyorsan követni a súlyváltozást és ezért az eltűnt párnák helyén a kitágult bőr lógni fog.

Ne lazsálj! Mozgás-mozgás! Ez mindenkire vonatkozik. Ha vékony testalkatú vagy, akkor ez az egyik legjobb módja annak, hogy a bőröd rugalmasságát megőrizd.

Hagyj fel a rossz szokásokkal! Az életmód kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy milyen a bőröd állapota. Az egyik legrosszabb bőrkárosító a dohányzás. A másik a túlzásba vitt napozás.

Mit tehetsz még  (a fentieken kívül) azért, hogy megőrizd bőröd feszességét, vagy enyhítsd a  már meglevő tüneteket?

  • masszíroztass, amilyen gyakran csak teheted
  • végezz nyújtógyakorlatokat
  • igyál elegendő folyadékot
  • iktass be néhány napos gyümölcslé kúrát
  • legyen megfelelő mennyiségű a kálium beviteled a jó sejtanyagcseréért és a sóháztartásért.          

-LaM-