Milyen masszőrt keres?

-

masszázshirdetés feladás itt

Gyógyító kéztartások

2016-05-31

Kéznél van a segítség! Mundra bárhol és bármikor!

Öngyógyító kéztartásokkal már biztosan találkoztunk korábban, hatékonyságát pedig egyre többen támasztják alá és ismerik el. Mások viszont szkeptikusak,  önámításnak, felesleges hókusz-pókusznak tartják. De honnan származnak, hogyan segítik a testi-lelki egyensúly létrejöttét és hogyan kivitelezhetők egy stresszes napon?

A mundrák  szimbolikus vagy szertartásos kézmozdulatok, kéztartások . Eredetileg buddhista és hindu meditációs elemek. Maga a szó egyébként szanszkrit eredetű és jelentése pecsét, ismertetőjel.  Segítik az elmélyülést, aktivizálják az energiákat és védelmet nyújtanak testnek és léleknek egyaránt. A spirituális mozdulat a hitelesség energia pecsétje. Már az ókorban is használták a különleges, de rendkívül egyszerű, és egyszerűen kivitelezhető, tehát a mindennapokban is megvalósítható gyakorlatokat.  A keleti gyógyításban rendkívül elterjedtek ezek az elemek, hiszen bárki számára elérhetők voltak és ma is azok: csak a kézfejedet és az ujjaidat kell használnod. Az indiai gyógyászatban a különleges kéztartásokat arra használják, hogy megteremtsék a fizikai és pszichikai egyensúlyt a testben.  Abban segítenek, hogy a testben az energiaáramlás akkor is folyamatos legyen, ha éppen egy-egy területet betegség blokkol. A kézmudrák megerősítik az akaratot, mert befolyással vannak a testre, a szellemre és a lélekre. A mudrák hatékonyságának titka abban rejlik, hogy az egész testünkre tudunk hatni csupán egyszerű ujjgyakorlatokkal.

Íme egy egyszerű, gyógyító mudra, amit akár te is bátran kipróbálhatsz:

Lótusz-mudra: Ez a gyakorlat a szívcsakrához tartozik és a szív egészségét, tisztaságát szimbolizálja. Tedd össze a két kezed úgy, hogy csak a tenyér élei és az ujjhegyek érintsék egymást. Most nyisd ki az ujjaid úgy, hogy a kisujj hegyei és a hüvelykujj külső szélei érintsék egymást. A többi ujj annyira szétnyílik, amennyire csak lehet. Lélegezz 4-szer mélyen, majd ismét zárd bimbó formába a kezed, érintsd össze a négy hosszú ujj körmét, majd az ujjak külső felületét, aztán a kézfejet. Ezután visszafelé haladva térj vissza a bimbó-, majd a kinyílt virág tartásba. Többször ismételd meg!