Milyen masszőrt keres?

-

masszázshirdetés feladás itt

Mire jó a gyaloglás?

2016-10-19

Több millió ember azt hiszi, ha nem edzhet rendszeresen egy sportközpontban órákon át, akár le is mondhat arról, hogy valamilyen testmozgással javítsa az egészségét. Ez azonban nem így van. Nos, néhány vizsgálat eredményéből arra lehet következtetni, hogy azoknál, akik rendszeresen gyalogolnak, kevesebb betegség alakul ki, mint azoknál, akik sokat ülnek.

De csakugyan ennyire hasznos lenne a gyaloglás? Léteznek olyan jótékony hatásai, melyekről valóban érdemes szót ejteni? A gyaloglás jó orvosság. A görög orvos, Hippokratész „az ember legjobb orvosságának” tartotta a gyaloglást, melyről még egy mondás is született: „Két orvosom van, a bal lábam és a jobb lábam.” Vizsgálatok során kiderült, hogy a gyaloglás csökkenti a szívbetegségek és a stroke kockázatát. Megelőzhető vele a cukorbetegség, mivel a gyaloglás eredményeként a szervezet hatékonyabban tudja felhasználni az inzulint. A sétálóknak erősek a csontjaik, így elejét veszik a csontritkulásnak. A gyaloglás során javul az ember erőnléte, rugalmasabbá válik a teste, és növekszik az állóképessége. A gyaloglás segít a fogyásban és az ideális súly megőrzésében. Emellett hozzájárul a jó alváshoz, a fokozott szellemi tevékenységhez, sőt még a depressziós érzések leküzdésében is segíthet. Kezdésnek elegendő a napi 15-20 perces járás, gyaloglás: például hazafelé a munkahelyről vagy vacsora után a környéken. Aztán nő az edzettség - ez esetben az állóképesség - és egyre hosszabb ideig végezhető ez a testmozgás. Emelkedjen folyamatos és fokozatos növekedéssel félórára a mozgás - edzés - ideje. Ez az a legrövidebb időtartam, ami már inger lehet a szervezetnek. A járás a legegyszerűbb helyváltoztató mozgás, valamint a legolcsóbb közlekedési eszköz. A járást nem soroljuk a sportmozgásokhoz, a testedzési formákhoz. Viszont a gyaloglás, a járásnak a nagyobb sebességű változata. Mindkettőre jellemző, hogy a talajon van váltakozva egy vagy két láb a mozgás alatt. Tehát a mindennapi testedzés legkönnyebb testmozgása a gyaloglás. Ajánlható mindenkinek, kortól függetlenül, aki hosszú évek óta nem sportol. Talán még annak is, aki testnevelésből is felmentett volt, de nem szív- és keringési betegség miatt.

A gyaloglás, mint testedzés a szabadidőben a világon ismert már 30 éve, de nálunk, Magyarországon még „új hullám”. Most szelídíti híveit, egyre többen gyalogolnak. A hetvenes években óriási robbanás volt a gyaloglás, a jogging és a futás elterjedése a világon. Az emberek milliói vették ezen testmozgással az irányt az egészség, a jó közérzet felé. Mára a robbanás „örökzölddé” vált. Hiszen a múlt század három nagyja közt említik a televíziót, a számítógépet és a joggingot (azaz a lassú futást vagy gyors gyalogjárást).
Az egyéni, megszokott életmód változtatása nehéz, de szükséges lehet. Gyakran orvosi tanácsra tesszük az utolsó pillanatban. Ne várjuk ezt meg!

-LaM-

 

Újabb blogposztok

2020-09-20

Covidos vendég, maszkos masszázs

2020-09-19

Problémás masszőrök?

2020-09-16

Helyes a bőgés!

Új képek

Laura

2020-09-20

Laura

Carmen

2020-09-20

Carmen

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY

Keressük a programozót, aki a masszázsinfó adatbázisát anno felépítette.
Bővebben a szerkesztőség blogjában

Budapest masszázstérképe

Budapest masszázstérképe



masszőzök
masszőzök.hu

az okleveles szolgáltatók oldala

mi a különbség a masszőr és a masszőz között?




 

masszázs beszámolók

nézze meg a masszázsinfó

masszázsinfó csatorna a youtube-on

csatornáját, ha tetszett,
iratkozzon föl izibe'

masszázsinfó a facebookon
Kövessen minket a fészbúkon!

Ha pedig értesítést kér az új masszőrökről, jelentkezzen a masszázsinfó csoportba!