Milyen masszőrt keres?

-

masszázshirdetés feladás itt

Napozz okosan!

2016-06-08

Szeretnéd, hogy mindenki irigyelje a napbarnított csodás bőrödet?

Ne égj le! Mindig tartsd be a napozás aranyszabályait!

 

Bőrünk védelméről sosem feledkezhetünk meg, ezért saját érdekünkben jól tesszük, ha betartunk néhány napozási szabályt. Nagyon oda kell figyelnünk, hogy a nap káros sugarai ne érjék bőrünkret, hiszen ezek miatt  különböző betegségek alakulhatnak ki.

A napozás pozitív hatásai

A napfény javítja immunrendszerünk működését, segíti a napi ritmusunk kialakulását, és sokszor jó kedvre derít minket. Már 5-10 perc napozás beindítja a szervezet D vitamin termelését, ami elengedhetetlen a kalcium (csontokba, fogakba való) beépüléséhez.

A napozás negatív hatásai

Ám ha túl sokat vagyunk a napon, akkor csúnyán leéghetünk az UVB sugárzás miatt. Arról nem beszélve, hogy az UVA sugárzás károsítja a bőrsejtek DNS-ét, ami idővel ráncok és pigmentfoltok kialakulásához vezethet. A túlzott napsugárzás legsúlyosabb késői következménye pedig akár a bőrdaganat is lehet. A legtöbb esetben viszont a bőrrák megelőzhető a napozási szabályok betartásával.

Nézzük, mik ezek a napozási szabályok!

Amit szabad: Fél órát napozni naptejjel bekenve, és utána árnyékba vonulni. Az arcra magasabb faktorszámú naptejet használni, mint a test többi részére. Trikót és fejfedőt viselni, főleg vörös/szőke hajú, fehér bőrű, szeplős emberek és kisgyermekek esetében. Egy világos színű pamuting 10-es faktorú védelmet nyújt, ezért a gyerekeket érdemes a ruha alatt is bekenni. Napozás után nedvességpótló testápolót használni.

Amit nem szabad: 11 és 16 óra között napra menni (az UVA és UVB sugárzás általában ilyenkor a legerősebb). Minőségi, magas faktorszámú fényvédő krém nélkül napozni. Jó minőségű, UV szűrős napszemüveg nélkül útra kelni. Kisminkelve, beparfümözve napozni (ezek napsugárzás hatására elváltozást okozhatnak a bőrön).

Hogyan válasszak naptejet?

Olyan naptejet válasszunk, ami az UVA és az UVB sugárzás ellen is véd. Kiemelt figyelmet kell fordítanunk a naptej összetételére. Érdemes kerülni a kőolajszármazékot, parabéneket, szintetikus tartósítószert, szintetikus illatanyagot vagy alumíniumot tartalmazó naptejeket. A bőrtípusunknak megfelelő faktorszámú naptejet vásároljunk. Ezt a faktorszámot SPF rövidítéssel jelölik, ami az angol Sun Protection Factor kifejezésből ered. Ez egy olyan szám, ami megmutatja, hogy az adott naptej nagyjából mekkora védelmet tud nyújtani. Ha pl. 10 perc elég a leégéshez, de a naptej használatával ez az idő kb. 100 percre hosszabbítható meg, akkor az adott fényvédő SPF száma 10-es.

Mekkora faktorszámú naptejet válasszak?

Általánosságban elmondható, hogy 20-asnál alacsonyabb faktorszámú naptejjel nem érdemes próbálkozni erős napsugárzás esetén.

 

I. bőrtípus

II. bőrtípus

III. bőrtípus

IV. bőrtípus

Bőrszín

nagyon világos

világos

világos/világosbarna

világosbarna

Hajszín

vörös/szőke

világos/közép szőke

barna

sötétbarna/fekete

Szemszín

világoskék/zöld

kék/szürke/zöld

barna

barna/fekete

Szeplős?

nagyon

ritkán

nincs

nincs

A bőr reakciója

mindig gyorsan leég, és nem barnul

könnyen leég, nehezen barnul

jól barnul, ritkán ég le

gyorsan barnul, szinte soha nem ég le

UV érzékenység

nagyon érzékeny

érzékeny

kevésbé érzékeny

kevésbé érzékeny

Javasolt faktorszám

SPF 50

SPF 50

SPF 40-30

SPF 30

 

 

 

 

Új képek

Carmen

2020-10-20

Carmen



masszőzök
masszőzök.hu

az okleveles szolgáltatók oldala

mi a különbség a masszőr és a masszőz között?




 

masszázs beszámolók

nézze meg a masszázsinfó

masszázsinfó csatorna a youtube-on

csatornáját, ha tetszett,
iratkozzon föl izibe'

masszázsinfó a facebookon
Kövessen minket a fészbúkon!

Ha pedig értesítést kér az új masszőrökről, jelentkezzen a masszázsinfó csoportba!